Dejta eller att vara på g?

En sak jag har tänkt på den senaste tiden är de här med när kan man säga att man dejtar en kille istället för att att vara på g. Liksom när jag börjar träffa en kille säger jag ju aldrig att jag dejtar honom utan att vi är "på g" Men vilken ålder är det okej att säga att man dejtar? Det ända jag vet är att jag har typ aldrig hört någon tonåring säga att den djetar någon. Jag sa en gång bara för att se reaktion hos mina vänner att jag dejtade en kille och direkt reagerade dom och sa dejta gör du väl ändå inte? Det gör bara vuxna. Men vad är skillnaden då mellan att dejta och att vara på g? Jag tycker väl att skillnaden är att när man är "på g" så kanske man ses med några kompisar och ser på någon film utan när man dejtar så kanske man går ut och äter och är allmänt mer seriösa. Eller har jag fel? Jag tycker från min egna åsikt att dejta låter sååå mycket bättre än "på g". När tycker ni att man kan börja säga att man dejtar en kille? 


Kommentarer
Emma

Jag håller med dig syster <3

2012-10-04 @ 21:04:22
URL: http://emmalinneasusanne.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0